
seriál o zbožových vyhledávačích (3) - Hledejceny.cz
29.9.2012
Hledejceny.cz - jeden z menších, ale stále výkonných porovnávačů
Dlouho jsem přemýšlel, který z porovnávačů mám zařadit do třetího dílu, rozhodl jsem se na základě aktuálních dat - Hledejceny.cz je aktuálně ve všech mých projektech nejvýkonnější. Samozřejmě s opomenutím dvou největších a dříve popisovaných vyhledávačů. Dá se očekávat, že do budoucna se bude dopředu drát určitě Google Nákupy, to je však zatím ještě daleko.
Jak už jsem zmínil, Hledejceny.cz je ještě stále dost výkonný, takže se jeho implementace rozhodně vyplatí, byť třeba i zrychlená tím, že se použije feed jiného z vyhledávačů. Samozřejmě je ale lepší podsouvat vyhledávači data, která chce. Zisky obvykle nedosahují zdaleka tam, kam dvojce Heureka.cz, Zboží.cz, ale to se dá očekávat i vzhledem k návštěvnosti, která je téměř 10x nižší.
Hledejceny.cz pohledem z venku
Hledejceny.cz je, stejně jako naprostá většina větších vyhledávačů, vlastněn velkou společností - zde je to Mladá fronta a.s. Je tedy jasné, že tento portál má určitě velké zázemí a velkou sílu se prosadit (díky propagaci na mnoha webech MF atd.). Hledejceny.cz se postupně zdokonalují, na velké konkurenty zatím strácejí především návštěvností. Funkcemi naopak někdy i předbíhají, jindy alespoň dorovnávají.
funkce pro uživatele
cena dopravy na první pohled
Protože jsme na internetu, je třeba k ceně zboží započíst i dopravu. Na Hledejceny.cz lze tuto položku nalézt na první pohled u každého e-shopu ve výpisu. To může být vmýhoda oproti dříve zmiňovaným vyhledávačům, kde v jednom případě tato informace zcela chybí a ve druhém je na první pohled vidět jen zda je doprava zdarma či nikoliv.
chybí konkrétní pobočky
Co by naopak určitě mnoha lidem mohlo chybět jsou pobočky a výběr podle nich. To je určitě velká slabina.
funkce pro obchodníka
měření konverzí
Podobně jako jinde lze i zde dobře kontrolovat návratnost investic přímo ve statistikách díky zavedení měření konverzí do e-shopu. Dalších funkcí už moc ale tento portál nenabízí.
cenové podmínky
Je zde podobný model jako u ostatních vyhledávačů - buď zdarma, kdy se zobrazují produkty pouze ve fulltextu a nebo placené prokliky se zobrazením také na produktových stránkách.
co se dá implementovat
Samozřejmostí je základní XML feed ve standarním formátu. Z rozšiřujících funkcí lze navíc implementovat měření konverzí přímo do statistik Hledejceny.cz
Předchozí kapitoly
Následující kapitoly