Seznam zbožových vyhledávačů
9.3.2012 (aktualizováno 7.8.2012)
Zbožové vyhledávače jsou dnes jednou z nejpodstatnějších součástí nákupu na internetu. Pro eshopy jsou velkým zdrojem návštěvníků a ač návštěvy ze zbožových vyhledávačů něco stojí (narozdíl od např. přirozeného hledání), jsou velkým přínosem. Je to proto, že návštěvník přicházející ze zbožového vyhledávače je mnohem kvalitnější. Již ví ceo chce a tak je mnohem jednodušší ho proměnit na zákazníka.
Zbožové vyhledávače samozřejmě nezískají informace o produktech sami, je potřeba jim produkty "podstrčit", ale o tom pojednává článek o zbožových vyhledávačích. Zde popíšu do jakých zbožových vyhledávačů má smysl se zařazovat a do kterých zase tak moc ne.
Samozřejmě je nejlepší být všude, pokud vyhledávač nepožaduje žádný specielní formát, je to otázka několika minut. Některé zbožové vyhledávače, především ty menší, požadují zpětný link, což je samozřejmě kontraproduktivní především pokud Vám žádné zákazníky nepřinesou.
Hlavní zbožové vyhledávače
Zbožové vyhledávače, které by neměl dnes nikdo v rámci českých e-shopů přehlížet jsou tři:
První dva jsou největšími zbožovými vyhledávači na českém internetu (dále záleží na oboru), třetí je sice zatím ještě v plenkách, nicméně do budoucna se dá očekávat jeho větší vliv. Přecijenom ho vlastní Google.
Další užitečné vyhledávače
Je několik dalších zbožových vyhledávačů, do kterých se vyplatí registrovat, protože se investice časem praděpodobně vrátí. Sice Vám nepřivedou tisíce zákazníků, ale každý je dobrý :-)
- Hyperzboží
- Nejlepší ceny (netřeba se registrovat, přidáno registrací do Heureky)
- SrovnaniCen.cz (netřeba se registrovat, přidáno registrací do Heureky)
- Seznamzbozi.cz (netřeba se registrovat, přidáno registrací do Heureky)
- Hledejceny.cz
A co zbylé vyhledávače?
Pokud jde o nalákání zákazníků, obvykle se nemá příliš cenu dalšími zbožovými vyhledávači zabývat. Pokud je ale specifikace hodně podobná jinému zbožovému vyhledávači, zkusit to můžete - návštěvnost se liší obor od oboru a pár lidí to přilákat může. Pozitivum může mít zbožový vyhledávač i v SEO - obvykle totiž slouží i jako katalog e-shopů, popř. mohou existovat i správné linky přímo na zboží - ne vždy tomu tak ale musí být, někdy je použito javascriptové přesměrování, které nemusí mít správný efekt.
Vyhledávačů je skutečně velké množství, ale ty zde uvedené budou mít pouze velmi malý vliv na návštěvnost či konverze.