Konverzní poměr

co je konverzní poměr

Konverzní poměr, jak už název napovídá, úzce souvisí s konverzí či konverzemi. Je to poměr mezi počtem návštěvníků webu a počtem konverzí. Pokud je tedy konverzní poměr 1%, znamená to, že ze sta návštěvníků webu jsme získali jednu konverzi. Samozřejmě nejde paušálně říci, zda je to málo nebo hodně, to záleží na každém konkrétním webu.

k čemu se hodí sledovat konverzní poměr?

Pokud jsme provedli na webu úpravy a konverzní poměr vzrostl, je to správné a naopak. Můžeme tak jednoduše zjistit, zda jsou námi prováděné úpravy správné či špatné. Může se jednat jak o úpravy grafiky a přístupnosti webu tak i o úpravy obsahové - pro eshop typicky lepší nabídka produktů, lepčí popisky nebo obrázky a nebo také lepší ceny. Čím levněji, tím lépe pro zákazníka. A naopak obvykle hůře pro obchodníka.

TOPlist